Polarn O. Pyret har lansert ny kolleksjon i samarbeid med Disney - Steen & Strøm 1797

Polarn O. Pyret har lansert ny kolleksjon i samarbeid med Disney

Et gledelig gjensyn med Mikke Mus i en begrenset kolleksjon fra Polarn O. Pyret.

Siden starten i 1976 har Polarn O. Pyret hatt et spesielt forhold til Disney og særlig Mikke Mus. Han var nemlig merkesymbolet på alle klær. “Mikke-klærne” ble fort en enorm suksess. Den 23. oktober lanserer Polarn O. Pyret en begrenset kolleksjon med Mikke Mus og flere andre Disney-figurer som har ført oss sammen og gitt oss minneverdige øyeblikk i hverdagen og spesielt ved juletider.

Da Polarn O. Pyret ble grunnlagt i 1976, fødtes tanken om å bruke Mikke-symbolet på alle klær. En høyt elsket figur for høyt elskede plagg, som gir gjenklang hos både barn og foreldre.

Det ble en stor suksess, og i dag minnes mange “Mikke-klærne” fra barndommen med varme og nostalgi – klær som ble tidløse klassikere og gikk i arv fra generasjon til generasjon. Klærne ble faktisk så populære at Polarn O. Pyrets egen tegner fikk tillatelse til å tegne Mikke på alt fra klær til vaskelapper og reklame.

Polarn O. Pyret har inngått et helt nytt samarbeid med Disney, og plaggene i den begrensede kolleksjonen vil vise de klassiske figurene som forbrukerne møter hver jul: Snipp og Snapp, Lady og Landstrykeren, Mowgli, Robin Hood og flere andre. Alle plaggene får nøyaktig det samme, nostalgiske Mikke-merket som i 1976, så det vil bli et gledelig gjensyn.

Akkurat som da Polarn O. Pyret ble grunnlagt, er plaggene i kolleksjonen laget av myke stoffer og beregnet for å bli elsket, vasket og etter hvert gitt videre til neste barn. Samtlige klær er i økologisk bomull, og forbrukerne kan forvente å finne plagg til barn i alle aldre, også til voksne.

“Med dette nostalgiske tilbakeblikket ønsker vi å hylle Polarn O. Pyrets grunnleggende visjon om klær som går i arv fra generasjon til generasjon. Vi ser ofte “Mikke-klær” fra 1970- og 80-tallet, og er imponert over at de faktisk er like aktuelle nå som den gang. Med denne nye, begrensede kolleksjonen ønsker vi å skape nye og tidløse klassikere som kan bli elsket og som vil leve videre i flere generasjoner fremover”, sier administrerende direktør Nanna Hedlund i Polarn O. Pyret.

Lizz Shortreed, Vice President, Disney Media, Classics & Entertainment, The Walt Disney Company EMEA, tilføyer:

“Som en forlengelse av Mikke og Minnis 90-årsjubileum i 2018 er vi veldig glade for at Polarn O. Pyret har klart å bringe det nostalgiske Mikke-merket fra 1976 inn i 2019. Vi er veldig stolte av at Polarn O. Pyret er i stand til å kombinere begge merkenes solide arv og gjeldende trender i en begrenset kolleksjon som gjenspeiler den tidløse appellen til Mikke Mus, i ekte originalutgave, i en frisk tolkning som både barn og voksne kan glede seg over.”

Se noen av plaggene i den begrensede kolleksjonen her