Velkommen til HUGLIFE - Steen & Strøm 1797

Velkommen til HUGLIFE

Fra i dag og til 15. september ønsker Promenaden Fashion District og Steen og Strøm Deparment Store å bringe farger og liv inn i byrommet. Sammen med den eklektiske kunstnerduoen BROSLO har de installert kunstprosjektet HUGLIFE.

Konseptet består av 20 gigantiske teddybjørner som skal plasseres i Øvre og Nedre Slottsgate, samt pynte hjertet av Oslo sentrum med 150 mindre teddybjørner. Kunstkonseptet HUGLIFE er skapt for å spre glede og positivitet blant Oslo sine borgere og alle andre besøkende. Promenaden Fashion District ønsker å sette Oslo på verdenskartet for turister som ønsker opplevelser og attraksjoner.

BROSLO, en forkortelse for Brødrene Oslo, består av de to positive og fritt innstilte guttene Jonny og Nix. Uten en formell kunst-utdannelse har de likevel klart å gjøre et stort inntrykk i den norske kunstscenen, og ungdomskulturen. De er kjent for å lage malerier, skulpturer og lysinstallasjoner i store formater, gjerne med referanser fra populærkulturen. De har også gjort seg kjent på den internasjonale kunstscenen. Kjente artister som Pharell William, A$AP Rocky, The Chainsmokers og Post Malone er eiere av kunsten til BROSLO. I forbindelse med lanseringen, blir det også et pop-up galleri denne helgen. Det vil være åpent for publikum slik at de som ønsker, kan møte kunstnerne mens de arbeider med sine kunstverk.

– Teddybjørnene i seg selv er et positivt symbol alle har et forhold til. Den har en naiv og upretensiøs aura, i motsetning til byen. Som all kunsten vår, ønsker vi med denne installasjonene å skape en positiv energi his tilskueren, og inspisere folk til å ha det mer gøy i livene sine, og ikke være så seriøse, forteller de to kunstnerne.

Teddybjørnen er et kjært og positivt symbol som minner om barndommens gleder. Med sine 3,5 meter i høyde og fagersterke uttrykk med tatoveringer, vil disse teddybjørnene bli et svært synlig og lekent innslag i sentrum. Teddybjørnens symbolske(og fysiske) verdier, som mykhet, varme, glede, naivitet og uskyldighet, står i sterk kontrast til storbyen raske tempo med harde overflater og økende tech-interaksjon mellom mennesker, fremfor tilstedeværelsen “her og nå”.

– Vi er veldig begeistret for å kunne jobbe med BROSLO. Kunst og mote er to sentrale felt for innovasjon og kreativt uttrykk, og det er viktig at vi fortsetter å støtte fremvoksende talenter. Vi ønsker å skape et bymiljø som ikke bare overrasker og inspirerer, men også viser Oslo sin legitimitet som en ledende mote- og kunsthovedstad, med fokus på turister, sier Annette Lund, kommersiell direktør i Promenaden Management.

Med kunstinstallasjonen HUGLIFE byr Promenaden Fashion District, BROSLO og Steen og Strøm Department Store på et annerledes byrom i Oslo sentrum. Installasjonene skal spre glede og varme, gi et smil om munnen og gi en stor klem til Oslofolket og resten av verden.

– Kunstinstallasjonen HUGLIFE vil henge i Oslo sentrum fra 14.juni til 15. september 2018
– BROSLO sitt pop-up galleri vil være åpen fra fredag 15.juni til søndag 17.juni i Øvre Slottsgate 18

Spre glede ved å bruke #HUGLIFE #Promenadenfashiondistrict