Vi åpner Norges råeste skjønnhetsunivers - Steen & Strøm Department Store

Vi åpner Norges råeste skjønnhetsunivers

Som en del av oppgraderingen av Steen & Strøm Department Store, lanserer vi en satsning på skjønnhet som er helt unik i norsk sammenheng. Til å fylle varemagasinets første etasje med skjønnhetskonsepter- og produkter har vi fått med Fredrik & Louisa og Dior Beauty på laget.

Steen & Strøm spiller en svært sentral rolle i Oslo sentrum, og har siden 1797 gitt sine besøkende landets fremste handleopplevelser. Nå investerer Promenaden Management for fremtiden med en to-års plan hvor magasinet skal fremstå i ny drakt. Som en del av første fase, åpnes en helt ny beauty hall på 900 kvm.

Vi ser veldig frem til å kunne tilby et skjønnhetskonsept som skal være helt i toppsjiktet av internasjonal standard, og er fornøyde med at sterke aktører som Dior Beauty, som nå endelig åpner dørene til en egen butikk i Norge, og Fredrik & Louisa, som er Norges fremste parfymerikjede er med på å gi kundene det råeste vareutvalget og helt nye skjønnhetskonsepter som Norge ikke har sett før, sier David Wilkinson, daglig leder for Steen & Strøm.

Fredrik & Louisas største satsning

Den ledende norske parfymerikjeden Fredrik & Louisa er en av aktørene som nå satser på et helt nytt skjønnhetsunivers på Steen & Strøm. Universet er delt inn i 5 ulike områder, med egen Skin Lab for nisjemerker, trendavdeling med konsepter og produkter for millennials og gen-Zers og Center Area hvor de største merkevarene har egne konseptområder. I tillegg satser Fredrik & Louisa på et eget konseptområde for menn, en trend som kan sees internasjonalt og som ingen har tatt til Norge – før nå.

Fredrik & Louisa lenge ønsket å tilby det beste fra hele universet til våre merkevarer, og dette prosjektet har gitt oss muligheten til å realisere det. For å klare å tilby noe helt nytt har vi vært nødt til å investere med hjertet, ikke hodet. Vi har ansatt de mest kompetente og engasjerte ekspertene, og er takknemlige for at våre partnere har valgt å satse sammen med oss, til tross for en krevende global situasjon for mange. Dette er et ledende prosjekt innen norsk kosmetikk, og trolig helt i toppen av moderne norsk retail, sier Eric Rivelsrud, daglig leder i Fredrik & Louisa.

Helt nytt for det norske markedet er Chanel shop-in-shop og YSL Le Vestiaire. Fredrik & Louisa vil ha et stort fokus på high-end merkevarer, som La Mer, Sisley, Le Labo og Tom Ford Beauty, og vil i tiden fremover lansere flere store merkevarer eksklusivt på Steen & Strøm.

Dior Beauty med sin første butikk i Norden

Fra og med åpningen kan kunder oppleve Diors skjønnhetsunivers i sin helhet. Åpningen av Dior Beauty hos Steen & Strøm er den første av sitt slag i Norden, og her kan kundene vente seg å bli guidet av Diors eksperter innen produktkategoriene Dior Makeup, Dior Skincare og Dior Fragrances. I tillegg til å tilby avanserte hudpleiebehandlinger, vil butikken inneholde et utvalg av produkter fra Maison Christian Dior Fragrance, som aldri har vært tilgjengelig i Norge, samt et eksklusivt utvalg av Diors solbrillemodeller.

– Diors satsning i det norske markedet viser at Norge er et attraktivt marked internasjonalt, og vi opplever at flere anerkjente merkevarer har øynene på det norske markedet. Vi er svært begeistret over ekspertisen, vareutvalget og opplevelsene vi kan tilby kundene i årene som kommer, avslutter Annette Lund, leder for Promenaden Management.

Dørene åpner så snart retningslinjene tillatter det.

Foto: Knut Neerland, Magent Fotografer