Lansering av Vogue Scandinavia på Steen & Strøm - Steen & Strøm Department Store

Lansering av Vogue Scandinavia på Steen & Strøm

Du har kanskje lagt merke til at Vogue Scandinavia har tatt over vinduene til Steen & Strøm i Nedre Slottsgate? Vi er stolte av å samarbeide med magasinet som endelig er lansert i en skandinavisk utgave. Hos Steen & Strøm kan du kjøpe Vogue Scandinavia hos Balenciaga, Collage, Gucci, Mulberry og Valentino og fra torsdag 26. august kan du kjøpe magasinet i det nye inngangspartiet fra Karl Johans gate. Det er et av de få fysiske stedene du faktisk kan kjøpe magasinet i Norge.

Kl. 17.30 kommer også sjefredaktør Martina Bonnier til å være på plass for å signere magasinet. Det blir en spennende paneldiskusjon med alle de norske redaktørene. Den starter kl. 17.00.

Så hvorfor Vogue Scandinavia?

Vogue Scandinavia er mer enn et magasin, det er et helt univers i seg selv. De har som mål å formidle historier på en unik måte og vil benytte ulike medier for å fortelle dem. Virkemidlene vil være ord, bilder, video, podkaster, sosiale medier, musikk og til og med duft. Dette er i tillegg til kunstverket av et magasin som vil bli publisert annenhver måned. Historiene vil representere alle de fem Nordiske landene og i tillegg til redaksjonen har de eksperter fra Island, Finland, Danmark, Sverige og Norge.

«Vi er ikke redd for å gjøre ting annerledes. Dette er fremtiden for motejournalistikk», sier sjefredaktør Martina Bonnier.

Målet for Vogue Scandinavia er mer enn å formidle det siste av trender, de har som mål å være det mest miljøvennlige magasinet som noensinne har blitt laget. Første utgave er karbonnøytral, og de har valgt en miljøvennlig emballasje istedenfor plastikk. Magasinet vil heller ikke bli solgt i vanlige utsalgssteder, Steen & Strøm er derfor et av de få stedene hvor du får kjøpt magasinet fysisk. Dette er for å sikre at alle utgavene faktisk blir solgt og ikke ender opp som søppel.

«Vi ser ikke på oss selv om et tradisjonelt magasin, vi er et motetilbehør», sier sjefredaktør Martina Bonnier.

Hva betyr norsk mote for Vogue Scandinavia?

Oslo som helhet representerer et svært viktig område og marked for både forbrukere og skapere. Innen moteindustrien finner vi både ikoniske merker som har vært sentrale aktører i utviklingen av skandinavisk mote og nyere merker som utfordrer reglene og mønstrene vi alle har lært å kjenne og elske. Vi ser nå på norsk mote med spenning, ettersom vi vet at vi ikke bare får utrolig design og håndverk, men også bærekraft, sosial utvikling og integrert forbruk.

Den internasjonale motepressen har vendt oppmerksomheten mot Skandinavia, hva vil det bety for bransjen?

Det betyr at ikke bare media, men også de viktigste aktørene i bransjen innser betydningen Skandinavia har. Nå, med vår egen utgave av Vogue, planlegger vi å forsterke og fungere som en plattform for å katapulter effekten Skandinavisk kultur, mote og estetikk vil ha på de globale markedene.

Vi er glade for vårt tette samarbeid med Steen & Strøm; et så vakkert og historisk norsk varehus som løfter Oslos luksushopping innen mote og skjønnhet. Vi ønsker å tilby Steen & Strøms -kunder en eksklusiv mulighet til å ta tak i det første trykte nummeret av Vogue Scandinavia og ønske alle velkommen til vårt digitale univers for et skandinavisk syn på mote, skjønnhet, design, kultur og natur.

Som en ekstra hilsen til alle nye medlemmer tilbyr Vogue Scandinavia 30 dagers gratis tilgang til alt innhold for Members Exclusive. Bruk koden MEMBERS30 innen 31.August. Les mer HER.

Torsdag 26. august kl. 17.00 er du invitert til en paneldiskusjon med de norske ekspertene:
Marianne Theodorsen – Handbag Expert
Rawdah Mohamed – Fashion Editor
Betty Bachz – Eyewear Expert
Celine Aagaard – Sustainability Expert

Etter diskusjonen vil det bli mulig å kjøpe den fysiske utgaven av magasinet og få den signert av Sjefredaktør Martina Bonnier.

Vi gleder oss!