burger button

Coffee with Cala Jade

Cala Jade består av 7 rå damer som sammen har utviklet et bærekraftig luksusbrand som vokser utover våre landegrenser. Vi har tatt en kaffe med Elise som er Head of Design og Anette som er ansvarlig for hele verdikjeden til merkevaren.

Hvordan liker dere kaffen deres?

A: Jeg... drikker ikke kaffe! Men jeg tar gjerne en te, takk!

E: En enkel cappuccino på havre. 

 

Kan dere gi oss et innblikk i designfilosofien til Cala Jade?

E: Vi jobber med å lage klassiske produkter som skal vare, fremfor trendy sesongprodukter. Bærekraft og holdbarhet er viktig for oss. Et produkt fra Cala Jade skal du kunne bruke om 5 eller 10 år. Vi bruker resirkulerte materialer og naturlig garvet skinn. 

A: Det er også viktig for oss å ha veldig god kontakt med fabrikkene våre. MISU-veskene, som er de mest populære veskene for øyeblikket, er håndvevde i India. De sitter med blomster i håret og vever. Skikkelig fine folk og et enormt fint håndarbeide. 

 

Hvordan vil dere beskrive personligheten til Cala Jade?

A: Cala og Jade er to ulike karakterer. Cala er sofistikert og feminin, mens Jade er litt mer edgy og råere. 

E: I en kolleksjon prøver vi å smelte sammen personlighetene til Cala og Jade og skape produkter som har både tradisjonelle og mer lekne uttrykk. Vi kan hente inspirasjon fra det meste. Eksempelvis er MISU-veskene inspirert av de norske tradisjonskurvene «neverkurver», som har de samme type flettene. 

 

Hva ønsker dere at kundene skal føle eller oppleve når de interagerer med produktene på Steen & Strøm?

A: Vi håper at de kan føle på den gode kvaliteten. Og ikke minst at de kan være stolte av norsk design. 

 

Du finner Cala Jade i 3. etasje på Steen & Strøm. 

Steen & Strøm, Cala Jade
Den populære MISU-vesken med en shiny effekt. Vesken kommer i flere ulike størrelser. Foto: Cala Jade
Steen & Strøm, Cala Jade
Nami-vesken med en østersinspirert spenne. Foto: Cala Jade