burger button

The Originals

For Steen & Strøms vår/sommer 2023 ønsket vi å fremheve originalitet og særpreg. Med et ønske om å fremheve originalitet og særpreg, søkte vi over hele Norge for å finne landets mest stilfulle mennesker – for hvem er egentlig den norske Dapper Dan eller Iris Apfel? I samarbeid med fotograf Morten Borgestad skapte vi tre unike karakterer.

Borgestad er kjent for sin spesielle evne til å forme karakterer. Etter å ha jobbet for kjente norske merkevarer, blir Steen & Strøm SS23 hans første norske motekampanje. Samarbeidet med verdens eldste luksusvarehus ga han en unik mulighet til å tre inn i moteverdenen. Sammen med stylist Alva Brosten, skapte vi tre karakterer. Alle bilder i kampanjen er tatt i omgivelser som kan ligne karakterenes hjem. Dette var viktig for teamet. Vi ønsket nemlig at folk skulle føle at de ble invitert inn i karakterenes egne universer.

Første karakter er Singh, en fargerik mann inspirert av 1950-tallet fotografert sammen med en hund. Hjemmet hans er eksentrisk, overdådig og litt overveldende – akkurat som det skulle være. Singh er ikledd plagg som ofte forbindes med yngre stil ikoner som Harry Styles og Timothee Chalamet. Derfor valgte de en dyp v-hals cardigan fra Celine, noe som får ham til å se komfortabel, elegant og troverdig ut.

Alt er fra Valentino.

Den andre karakteren er Anne Stine, en sofistikert kvinne i slutten av 40-årene / starten av 50-årene. Hun representerer en gruppe som ofte blir oversett i moteverdenen. Målet var å vise henne bekymringsløs og glamorøs, men likevel med en Skandinavisk vri. Bildene hennes er tatt i en Skandinavisk mid-century setting, ikledd Valentino fra topp til tå. Måten hun løfter katten på, er for å vise styrke og ubekymrethet.

Siste karakter er Mina Valentina, en sterk og uavhengig jente i midten av tjueårene som ønsker sin egen tolkning av 80-talls power dressing. Hun er litt eksentrisk, men også seriøs. Hun er avbildet i en dress med en vri og kjæledyrfuglen sin på hodet. Hennes interessante utseende gjør at man blir nysgjerrig og ønsker å bli kjent med henne.

Målet med kampanjen er å skape samtaler og inspirere nordmenn til å utforske sin egen unike stil.

Team:Photographer: Morten Borgestad
Stylist: Alva Brosten
Hår og Makeup: Sissel Fylling
Video: Marius Aaserud
Set design: Keio Åstein
Produksjon: Trine Guttulsrød / Tina Agent

Sko, shorts, skjorte, blazer fra Sandro Paris. Strømper fra Wolford. Skjerf fra Dior. Belte fra Tiger of Sweden.
Cardigan: Celine, Collage The Shop. Bukse: Lacoste, S&S Leisure. Loafers: A.P.C., S&S Man. Smykker: Caroline Svedbom, Æra Fashion. Turban: Singhs egen.